Få det bedste ud af koege.dk med den nyeste version af Firefox, Google Chrome, Internet Explorer eller Safari.

Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside.

Læs om vores cookiepolitik

Ja tak til cookies eller nej tak til cookies

Hvis du får problemer med at klare dit arbejde

Som sygemeldt har du både rettigheder og pligter. Læs mere om dine muligheder her.

Det er vigtigt at forebygge! 

Vi ved, at det kan være svært, og tage lang tid, at vende tilbage til sit arbejde, når man først er blevet syg. Derfor er det vigtigt, at adressere det, så snart du mærker, at du får problemer med at klare dit arbejde. Det gælder, hvad enten det er stressrelaterede, eller mere fysiske symptomer. 

 

Det er en god ide, at tage en snak med din arbejdsgiver, hvor du fortæller at har svært ved at klare dit arbejde, og I taler om hvad I begge kan gøre for, at det kan blive lettere for dig at passe dit arbejde. Det er også en god idé, at tale med din fagforening, og/ eller tillidsrepræsentanten på dit arbejde. Mange fagforeninger vil også have råd og vejledning vedr. dette på deres hjemmeside. Her er nogle links der måske kan hjælpe dig:

FOA "Hold fast i jobbet" (pdf)

Videnscenter for Arbejdsmiljø

Sundhedsstyrelsen "Hvad kan du selv gøre for at forebygge stress?"

 

Hvis du bliver syg 

Er du allerede blevet sygemeldt fra dit arbejde, kan du også have glæde af fastholdelsesguiden. Under fanen "sygemeldt" vil du snart kunne læse, hvordan du skal forholde dig, hvis du netop er blevet sygemeldt, og også hvad der skal ske hvis du har været sygemeldt i længere tid.

 

 

Kontakt Jobcenter Køge
Opdateret af Jobcenter Køge 23.11.17